GAPFs årsmöte 28/4-2019

Under gårdagen pågick GAPFs årsmöte 2019 på GAPFs kansli i centrala Stockholm. Under mötet föreläste Astrid Schlytter som är docent i rättsociologi om varför de mänskliga rättigheterna inte är universella. Vidare presenterades förra årets verksamhet, årsredovisning, verksamhetsplan och GAPFs verksamhetsberättelse av människorättsaktivisten och f.d. vice ordförande i Humanisterna Ellis Wohlner. Sekreterare för årsmötet var Ann-Katrin Åslund. Under årsmötet gjordes även ett fastställande och val av ledamöter i styrelsen – vi är därför glada och stolta att välkomna Faw Azzat och Jonas Lundgren till GAPFs styrelse! Och vi vill även passa på att tacka Cecilia Elving för sitt stora engagemang i styrelsen, och vi önskar henne ett stort lycka till som ny ordförande för Liberala Kvinnor.
Vi på GAPF tackar för alla som deltog under gårdagens årsmöte. Tillsammans för vi kampen vidare för ett jämställt samhälle fritt från hedersrelaterat våld och förtryck!

Foto: Linn Rivero Mildén